.

tisdag 27 september 2011

Täcke av rester


Detta täcke har jag haft i min header ett tag men jag tänkte säga några ord om det. Det är nog det täcke jag är mest nöjd med av de jag gjort. (Med reservation för att jag tyckt så om ett eller ett par andra också). Det är gjort av resttyger och det roliga låg i att inte allt var planerat från början utan att täckte utseende växte fram allt eftersom fler bitar blev färdiga. Detta kan jag verkligen rekommendera. Ibland blir man lite less mitt i lapptäckestillverkningen när allt rullar på rutinmässigt, efter att man funderat ut vilka tyger och mönster som ska vara med och innan man syr ihop alla bitar till det slutgiltiga formatet. Detta krävde heller ingen planering, eller minimal sådan. Sy ett antal stjärnor. Lägg ut dem och fyll på mellan med bakgrundstyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!