.

torsdag 8 mars 2012

Bloggutmaning kannor


Porslinsbloggen  utmanar denna vecka till att visa kannor. Jag har inga märkeskannor men jag gillar de saker  som har varit med i svängen ett tag och inte är helt nya och jag gillar saker med lustig form och - för mig - tilltalande utsseende. Här är mina kannor som går i detta tecken.


Denna kanna med kaffe- och sockertillbehör köade jag länge för att lägga vantarna på. En utsatt tid såldes sakerna i Myrornas skyltfönster och jag stod som nummer två i kön och hann fram till det åtråvärda porslinet bråkdelen av en sekund före näste man. Jag vill påstå att det rörde sig om centimetrar. Är mycket nöjd med fyndet.


Stor och liten kanna. Den lilla bruna ser man titt som tätt på loppisar. Den här är extra liten och rymmer cirka två tekoppar. Behändig för det lilla kafferepet, för det lilla mötet där förtroenden byts.


Den långa kannan med sin familj. Glasyren på kaffekannan är mycket snyggare än på den stora kannan, tyvärr. Använder kaffekannan oftare än den stora, just därför.



2 kommentarer:

  1. Samma som din bruna kanna visade jag på min blogg i veckan, fast min är grön!

    SvaraRadera
  2. Kannor är verkligen något man kan samla på sig utan att behöva dem. Fina att se på helt enkelt. De översta du visar här är ju helt grymma! :)

    Kramar kicki

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!