.

tisdag 17 juli 2012

Present


Presentkort är underbara. Istället för att få en present man halv-gillar får man välja något man hel-gillar själv.


Det blev endast dryckesvaror. Fransk lemonad med smak av mandarin. Köpt lika mycket för flaskan som för smaken.

Lyx-lyxigt te. 200 kr hektot. Det hade jag aldrig köpt om jag inte haft presentkortet. Var det lika gott som dyrt? Det var gott. En ovanligt len smak. Skulle jag köpa det igen? Nej, jag är nog för lutheransk för att betala så mycket för ett te. En gång får räcka. Priset uppvägs inte av smaken. Hur stor skillnad kan det egentligen vara på olika teer? Men jag har kanske inte den gourmetpalat som krävs för att uppskatta det.

6 kommentarer:

  1. Man ska släcka törsten när det är sommar och te och lemonad är så gott!

    SvaraRadera
  2. Flaskan blir snygg även när innehållet är borta.

    SvaraRadera
  3. Ja, hurra för presentkort!
    har tittat på de franska lemonadflaskorna många gånger, men aldrig köpt någon. Är dom verkligen goda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte dumma men jag hade nog inte köpt dem igen med tanke på priset. Jag är nog ingen finsmakare när det kommer till kritan.

      Radera
  4. Mmmmm... ruskigt fin flaska! Lika intressant som innehållet. Hoppas det smakade!!

    SvaraRadera
  5. Flaskan var ju grymt snygg! Jag har några franska konservburkar som jag ska ta itu med och göra något fint av....fransmännen kan det där med snygga förpackningar .

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!