.

fredag 7 september 2012

Mattan klar


Jag och min nya vän virknål nr 15 har nu tagit en paus i vårt förhållande. Jag fick en blåsa av att ha hetsvirkat och kände att jag måste få lite distans till det hela. Har istället ägnat mig åt att sy ihop mina minimattor. 


Jag surfade runt lite och det verkar som att sy ihop med fiskelina var det hållbaraste alternativet. Så här blev resultatet. Mycket bättre när jag flyttade den blå-vit spräckliga biten till kanten istället för i mitten där den fångade blicken störande mycket.


Inspektion av den nya mattan. Godkänt i provsittning, provsmakning och provdragning.

11 kommentarer:

  1. Åh, så läcker!!! Jättefin!

    Tack snälla för din söta kommentar.

    Ha en fin lördag.

    kram kram Malin
    Ps: Lampskärmen du såg hos mig... färgglad, rolig och min kära sambo ojade sig lite...inte fullt lika förtjust som jag ;)

    SvaraRadera
  2. Läcker! Kul att du fotat med mini sittande på mattan- så det riktigt syns hur stor den är!

    SvaraRadera
  3. Görläcker!! Vad har du använt för tyg?? Trikå? Och du.. vad bra att den är kvalitetssäkrad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den! Mattrasorna var mestadels trikå, en del rätt tjocka medan andra lite tunnare. Något nystan var lite stummare och trögare att virka. De som jag klippte själva var barnen gamla pyjamasar och trasiga tights.

      Radera
  4. Lovely!!!! Helt suverän... uppskattar din blog så jag länkar, om det är ok?

    SvaraRadera
  5. Fränt! Gjorde själv en sådan matta för typ två somrar sedan och jag använde tyvärr inte fiskelina..så den mattan är därför historia nu..

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!