.

torsdag 20 december 2012

Paketinslagning


Torsdagens tema i Fabriken är paketinslagning. När jag började experimentera med olika paket kunde jag knappt sluta. Jag siktade in mig på olika sorters dekoration på paketen. Snören behöver ju inte vara av papper utan kan vara av tyg eller garn.




Ett varv snöre fungerar bra, men lika bra går det med flera varv.




Rosetter kan även de göras av olika material. Här är det en egengjord som jag hittade här. Man kan också göra rosetter av piprensare.



Ett paket med utstansade hjärtan som jag limmat upp med limpistol.



En annan variant av piprensardekoration på ett paket inslaget i tidningspapper.



8 kommentarer:

  1. Urtjusigt! Tack för fin inspiration =)

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Kul idéer! Jag har inte slagit in en enda julklapp än (eller, vem försöker jag lura, jag har inte ens inskaffat/fått levererade/tillverkat klart alla än!) utan samlar fortfarande inspiration.

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort! så mycket inspiration för mig som inte börjat slå in paketet ännu:)
    Så mycket härlig inspiration på Fabriken idag!

    Ha en mysig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad många fina idéer du bjuder på..
    Kram
    Helena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!