.

tisdag 8 januari 2013

Handledsvärmare


Nålfiltningsivern fortsätter. Jag har stickat ett par handledsvärmare, tovat dem i maskin och sedan nålfiltat på dem. Det är verkligen obeskrivligt kul att nålfilta. Här är värmarna i färdig version. Jag chansade när det gällde mönstret och jag hade tur - de passade bra efter maskintovning. Det var lite synd att jag inte skrev ned hur jag gjorde eller åtminstone måttade hur stora de var innan tovning.



Detta blir mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.

6 kommentarer:

  1. Jättefina!! Vad har du använt för garn o stickor? Sugen att prova på nålfiltning själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm, stickat ser jag att jag skrivit. Virkat ska det vara förstås. Använde tvåtrådigt ullgarn och kardflor, virknål 7. Det hade jag inte gjort nu. Kardfloret gick av hela tiden vilket ställde till det. Jag hade istället använt vanligt ullgarn. Sandnes garn har en beskrivning på stickade (ja, stickade ska det vara den här gången) vantar som tovas under "gratis mönster". Jag hade använt det som bas istället. http://www.sandnesgarn.no/Gratis-Oppskrifter/Votter/45D5F827-E53C-4F92-9225-F002B05FACC3/1

      Radera
  2. Jättefina. Gå och lägg dig.
    Alven

    SvaraRadera
  3. Såå snygga!! Helt enkelt bedårande folkloristiska! Ja, nålfiltning är skoj! På min förra arbetsplats, daglig verksamhet, nålfiltades det en hel del och till hemmet köpte jag nödvändiga attiraljer för ett tag sedan. Men, tomten som var tänkt att bli till jul - uteblev..

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Gillar färgkombon :)

    SvaraRadera
  5. Så fina! Älskar färg kombinationen <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!