.

onsdag 3 april 2013

Klocka igen


Näe nu... ibland drabbas jag av sådana manier. Just nu är det klockor som gäller. Jag kan inte få nog av dem. Påsken till ära har jag gjort en med en kycklig som jag hade över. Idén till att använda kontaktplast i trämönster kommer från Fröken Fräken som visat flera bra användningsområden för denna produkt. Jag vill inte använda ordet mani om andra, men nu är det nästan läge för det. (Ursäkta fröken!) Inspirerad av henne har jag köpt kontaktplast men inte förrän idag - trots flertalet tips - hittat den perfekta användningen för den. Klockan är gjord av framsidan av ett flingpaket täckt av plast. Hålet är en toarulle som fodrats med densamma. Okej, det hade gått att skära till hålet lite snyggare, men den där precisa perfektionen ligger inte för mig. "Tillräckligt bra", är min devis, till min man, pedantens, förtret.




2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!