.

lördag 8 juni 2013

Diabildsramar / Fridge magnets made of slides


Idag tänkte jag visa ett av mina favoritpyssel - diabildsmagneter. Diabildsramar kan bli fina ramar till annat än bara diabilder. Använder någon dessa nu för tiden, förresten? Jag minns i barndomen när vi blev bjudna till grannen för att se diabilder från deras charterresa. Det var tider det! Charterresor och filmrullar var ungefär lika exklusiva på den tiden. Idag finns det andra användningsområden för diabildsramarna t ex kylskåpsmagneter. 

Old slides can be put to new use f ex as fridge magnets. I like to fill them with hearts made of wire or pressed apple blossoms. This is my contrbution to Craft Schooling Saturday. 



Ett enkelt ståltrådshjärta kan vara rätt fint. Jag hittade också en pressad äppelblomma som har flera år på nacken. Jag fick en vår dille på att pressa blommor. Det sammanföll med att jag plöjde litteraturens klassiker vjlket resulterat i att jag fortfarande har små gömmor i Brott och straff och Fader Goriot. De hade liksom den rätta tyngden för blompressning. Fortfarande faller gulnade syrener, äppel- och körsbärsblom ur den från de glada studentdagarna. 


Detta är mitt bidrag till Craft Schooling Saturday hos Creative Jewish Mom. 

1 kommentar:

  1. Now that is just brilliant! thanks so very much for sharing on craft schooling Sunday!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!