.

tisdag 21 januari 2014

Dopklänning



När jag städade i källaren häromdagen hittade jag barnens dopklänning. Det var ett roligt projekt att göra! Jag hittade ett enkelt mönster i "Vi föräldrar" eller någon annan föräldratidning, knåpade ihop en klänning och sedan var det bara fritt fram att brodera mönster, vilket var det jag sett fram emot med hela projektet. Vitt på vitt kan vara så fint, tycker jag. Lite extra kul är det ju att man hoppas att den kan användas av nästa generation också, om de vill, förstås.




Detta är mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt att göra kläder till helt nya, små människor.

    SvaraRadera
  2. Så fin! Den måste du absolut spara till dina barnbarn.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!