.

torsdag 18 december 2014

Spegel, spegel på väggen där?



Ja, usch vad det är mörkt nu. Inga bra bilder blir det heller i detta ljus om man inte skyndar sig att fota vid lunchtid på helgerna. Här är i alla fall en spegel som är tänkt att boosta egot a la Snövits styvmoder. Målade träbokstäver (ja, vi hade alla vi behövde om man fixade till lite Ä-prickar på annat sätt) och glitter på ramen. Mycket finare än den fururam det från början var. Men jag ska erkänna att i ett första försök att hotta till fururamen målade jag den vit ram med stjärnor i massor av färger men det blev så sjukt ful att jag inte stod ut med den. Hängde inte ens upp den utan den fick ligga kvar i källaren tills denna idé infann sig.


Nu efter helgerna kommer det ju en segt lång raksträcka som jag förra året livade upp med 10 utmaningssöndagar på temat "I mina händer" för att få en nedräkning till vårdagjämningen. Eventuellt dammar jag av denna i år igen för det blev ändå lite lättare att ta sig igenom segheten förra året. Kanske hade det också att göra med att vi hade en ovanligt mild vinter hos oss. Kanske börjar jag gräva fram inloggningen till länkverktyget i år igen. 


1 kommentar:

  1. Bra där! Själv har jag satt en liten uppmuntrande kommentar till mig själv (och andra som tittar i spegeln) av kylskåpspoesiord på badrumsskåpet. :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!