.

måndag 23 januari 2017

Monthly makers kontrast


Monthly makers tema den här månaden är kontrast. Jag hade många tankar kring temat kontrast men ingen kändes riktigt OK. Så var jag på loppis i lördags och hittade en broderiram och kom på att jag länge velat prova att brodera med streck som skuggor. Hela bidraget från tanke till handling och till att bli klar blev till under lördagen. Det är en rätt liten sybåge och motivet mäter inte mer än 8-9 cm på höjden. För er som inte ser vad det är för djur, och jag har full förståelse för om ni inte gör det, ska det föreställa en dromedar. Monthly makers värd är Jessica och hos henne finns redan massor med andra bidrag skulle jag tro. Kika in där, vettja.

10 kommentarer:

  1. Effektfullt. Såg direkt vad det var för djur men så har jag ju en viss förälskelse i dem :-)

    SvaraRadera
  2. Effektfullt. Såg direkt vad det var för djur men så har jag ju en viss förälskelse i dem :-)

    SvaraRadera
  3. Tjusigt!! Och vad intressant att brodera skuggor med ränder, blev ju jättebra!

    SvaraRadera
  4. Det låter lite som vi har haft samma "historia" den här månaden kring att inget känns rätt. Men så fint ditt blev nu när du kom på något tillslut :) väldigt häftigt med skuggorna sådär som sträck. Och jag såg vad det var för djur!

    SvaraRadera
  5. Visst ser jag vilket djur det handlar om! Eller ja, nu kan jag ju inte skilja på dromedarer och kameler, så detaljen att det handlade om en dromedar var förstås nödvändig ändå :) Du är ju så jäkla duktig på att gestalta känslor i stygn med dina bilder!!! Suveränt!!

    SvaraRadera
  6. Du fortsätter att briljera med dina spännande broderitekniker. Otroligt fint och effektfullt!

    SvaraRadera
  7. Vilken grym teknik! Älskar att det dessutom blir en stor kontrast i ljuset som faller och skuggorna som bildas

    SvaraRadera
  8. Jättehäftigt med skuggorna! Vilken talang du har!

    SvaraRadera
  9. Åh vilket fint och effektfullt broderi. Älskar hur du fått enkla stygn i samma färg att bli en så tydlig och stark bild.

    SvaraRadera
  10. Såg direkt att det var en dromedar! Jättefint och effektfullt med skuggorna!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!