.

onsdag 23 augusti 2017

Fasterstickat


Visar vantar som stick-gurun barnens faster stickat. Tycker de är gudomligt snygga! Överst Gudrun-vantar. Mönstret kan köpas här. Gillar att den knutna näven hamnade mitt i det orange-röda fältet. Det blir liksom mer kraft i det då.


Den här vanten har jag tyvärr inte namnet på men gillar den också. Jag tror faktiskt att jag hade dessa båda vantar i bakhuvudet när jag såg framför mig hur mina tovade vantar skulle bli. Fantombilden jag hade i huvudet var ju svart bakgrund med rosa-rött-orange motiv. Men jag gillar mina också även om de inte blev som fantombilden och det är ändå sällan en fantombild stämmer.

6 kommentarer:

  1. Beautiful. Absolutely amazing, my friend.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, I think so too. She is amazing, my sister-in-law

      Radera
  2. Den nedersta vanten är Karin Kurbits Mittens av Johanne Ländin. :) http://www.ravelry.com/patterns/library/karin-kurbits-mittens

    SvaraRadera
  3. Älskar kontrasterna på den undre vanten! Men båda vantarna är väldigt fina :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!