.

lördag 25 februari 2012

Äntligen semlor!


 Nu till helgen har jag äntligen färdigställt mina semlor. När det gäller semlor föredrar jag mina egna mini-semlor. Jag är nämligen inte så förtjust i de mängder av vetedeg som finns i bageribakade semlor. Själv gröper jag ur det mesta av innandömet och rör ihop med mjölk och mandelmassa. Det blir mer likt en mandelmassebomb. Det blir inte de nyttigaste semlorna direkt, men visa mig den semla som är nyttig. I gengäld är mina rätt små, så man kan ju nöja sig med en om man vill. 




Inget känns så syndigt som en mellanmålssemla före lunch en lördag morgon. Men fettisdagen ska ju traditionellt vara sådan - fläska på med kalorier så att du står dig över den stundande fastan. Man kan säga att jag därmed håller på gamla traditioner, inte att jag okynnesäter.


1 kommentar:

  1. Det är bra att du firar med semlor när du vunnit ett av prisen i utlottningen hos mig.
    Grattis
    Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!