.

torsdag 13 december 2012

Vardagsrum


Vardagsrummet är tillsammans med köket det rum där allt händer. Vuxna och barn ska samsas här och fast jag gärna vill hålla golvet leksaksfritt är det ofta någon leksak som dröjer sig kvar. Här är det en helikopter som landat.


Glädjen över det nygamla bordet håller i sig. Bordet är nytt för i höst hemma hos oss och jag är så nöjd, både över bordet och över att jag har en man som gillar färger.


En annan sak jag skattar mig lycklig över är att jag köpte två olika överdrag till min IKEA-soffa när den var ny. Det kändes som en extravagans då men det är oväntat uppfräschande att byta färg då och då.


Genom att byta tyg både på väggen och på soffan kan man få ett helt annat utseende på vardagsrummet   snabbt och lätt. Eller ja, man hade kunnat få det om det nu inte varit så att jag är helt såld på grönt. Fortsätt nu till Fabriken och titta in till de vardagsrum som presenteras där.

6 kommentarer:

  1. Så läckert rum. Blir mys glad av alla härliga färger!

    SvaraRadera
  2. Bordet blev toppenfint i sin nya gula skrud, härligt med färg! <3

    SvaraRadera
  3. Sicket fräscht bord! Älskar GULT, men har alldeles för lite av det själv. Kraaam.

    SvaraRadera
  4. Ja, att ha en man som älskar färger vore något! Det eller att han var färgblind, hehe.

    /Alfhilds hus <3

    SvaraRadera
  5. Björktyget var urfint! Är det marimekko?

    SvaraRadera
  6. Vilket galet fint bord... älskar färgen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!