.

torsdag 2 juli 2015

Trasmatta nr 2


Matta nummer två är klar. Den här gången försökte jag mig på ett annat mönster som jag hittat här men precision är inte min grej så den blev si så där i formen. I min iver fäste jag alla ändar på baksidan direkt. Eftersom det är så tråkigt blir det lätt liggande och jag ville undvika att det skulle hända. Dagen efter tänkte jag att jag nog skulle repat upp den och försökt igen eftersom jag använt mina finaste färger på den här mattan. Men då orkade jag inte börja med det eftersom jag fäst alla garnändar så den får vara kvar. Nu blir det att bara vanliga omönstrade mattor framöver. Dvs mönster i form av färger, ja, men inga utsvävningar när det gäller virkningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!