.

lördag 2 juli 2016

Ombre lampstomme


Kanske minns ni den lampstomme jag dekorerade i grönt med fåglar på? Kanske minns ni inte den och då är det ingen förlust. Den har liksom gnagt i mig för jag tyckte den var så ful. Ju mer jag tittade på den desto fulare blev den.

Nu är den endast ett minne blott då jag strippat den på allt och sprayat nedre halvan blå och försökt få till lite ombre-uttoning mot den vita halvan. En fågel fick sitta kvar, den vita.


Fortfarande ingen armatur i den så jag gissar att den här pippin får sitta på sin pinne en månad eller två men sedan blir det åter till återvinningen med lampstommen.

5 kommentarer:

  1. Neeej... den som jag skulle hämta ju vilket år som helst ;-)

    Men, även om jag gillade den gröna, kul att du gör om när det är något du inte är nöjd med. Behöver du en taklampa? Den här borde bli snygg att hänga en stor klotlampa i tänker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Ja, jag minns att du gillade den. Synd att du inte bor närmare. Då hade den varit din sedan länge.

      Radera
    2. Jag vet och jag är fortfarande glad över erbjudandet.

      Radera
  2. Håller med Katarina! Jättefin som den är, passande till en klotglödlampa! Annars ser jag framför mig lampskelettett avstrippat på den vita plasten, fäst på en grövre metallstör (vad fan heter det?) som också är böjd upptill. Att ha ute i trädgården och som bäst i tillståndet: rostigt. Tänk blåklocka med stjälk så kanske bilden klarnar om jag varit otydlig. :) Kan själv tänka mig något sådant till min balkong i mindre format

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fantastisk ide! Det blir nästa liv för denna. Alltså med rosten. Tyvärr har jag lampor i överflöd redan.

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!