.

fredag 8 juli 2016

Papir mache-docka


Jag har provat något nytt och se det fungerade! En docka gjord av papper som blev över efter midsommarmiddagen. Jag böjde till en stomme av ståltråd och virade sedan hushållspapper indränkt i tapetklister kring denna i ett par omgångar tills jag fick den storlek jag ville ha. Sedan sandpapprade jag lite för att få bort de värsta ojämnheterna.


Till slut var det dags att klä på henne och jag gav henne en klänning av servetter och underkjolar av vita servetter. Till sist på med hårsvallet som ju är paketsnören.


Bakifrån


Ovanifrån
Och slutligen underifrån. Inte särskilt verklighetstrogna ben och ena benet fick en förlängd fot för att hon skulle balansera bra, vilket hon faktiskt gör.

1 kommentar:

  1. Bedårande och betagande som så mycket annat du gör!! Påminner om en flamencodansös eller varför inte Askungen på bal :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!