.

onsdag 3 augusti 2016

Broderad babuschka


Ett av mina senaste alster är en broderad babuschka och jag ville göra henne gravid med ett par bebisar i. När hon var klar var det ingen som fattade att det var bebisar så nu står hon på hyllan hemma och begrundar att hon är så obegriplig.  


Nota bene - jag testade henne på barnen. Kanske hade en vuxen sett att det var bebisar. Jag tycker annars att det är ett rätt bra test att fråga barnen vad något föreställer. Då vet man om man lyckats göra det man åsyftade för de svarar väldigt snabbt och instinktivt och ibland får man helt andra svar än man tänkt sig och det kan både vara roligt, nytänkande och frustrerande. Oftast är det en bra fingervisning. Har man försökt göra en gris och de svarar häst vet man  att man får fila lite till på sitt verk. 



2 kommentarer:

  1. Oj, detta var det häftigaste jag sett på länge!! Jättefin och bebisarna tycker jag du lyckats bra med!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!