.

lördag 20 augusti 2016

Monthly makers: pärlor


Monthly Makers tema i augusti är pärlor. Först hade jag ingen idé, sedan kom typ tusen idéer samtidigt men jag fastnade för pärlbokstäver eftersom jag kände att det var något som saknades hos oss. Inte bokstäverna i sig, men budskapet. Vi har en dörr med glasfönster och jag tänkte att det kunde vara trevligt med någon form av välkommen-budskap när folk kommer till oss. 


Jag gjorde bokstäver av najtråd och nabbipärlor och avslutade varje ände med en större pärla för att jag tyckte det blev fint och för att ståltråden skulle sitta på plats bättre kring en större pärla. 


Till slut hängde jag helt sonika upp dem i sytråd genom att snurra tråden runt ändpärlorna ett par varv. Det blev lite extra kul när man öppnar och stänger dörren för bokstäverna dansar lite av rörelsen i och med att de hänger i tråden. De hålls rätt bra på plats av gardinen men jag har märkt att K:et kan vända sig bak och fram när dörren öppnas. Men det gör ingenting för hela skylten är i naivistisk stil och barn vänder ju på bokstäverna ibland. Inser när jag skriver detta att kanske andra bokstäver också vänt sig, men det märks inte på flera av dem då de ser likadana ut bakvända.


Det ska bli kul att se vilka pärlsaker ni gjort. Jag tänker mig att det nog kan bli varierat resultat den här månaden. Spännande! Du ser alla bidrag hos Mikaela som är värd för Monthly Makers i augusti.



8 kommentarer:

  1. Fint och ny kul idé med klatchig touch! Verkligen en varm välkomsthälsning :)

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt med dig för du blandar verkligen superavancerade skapelser med utförandemässigt enklare saker. Men allt har en skaparglädje i sig som gör att jag verkligen uppskattar din blogg.

    SvaraRadera
  3. Hippiebohemisk glädjehälsning, skulle jag kalla det där för! Charmigt busigt!

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Det var en kommentar som jag verkligen uppskattade! Känner mig faktiskt hippiebohemisk ibland så den var verkligen spot on!

    SvaraRadera
  5. Vad kul bidrag, låter hur fint som helst att bokstäverna dansar när man öppnar dörren ju!

    SvaraRadera
  6. Haha älskar Annis kommentar och skriver gärna under på den :)

    SvaraRadera
  7. Jag blir alltid så glad av dina bidrag! De är så lekfulla och charmiga! Härligt :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!