.

tisdag 21 februari 2017

Monthly makers: loppis


Äntligen dags för Monthly Makers igen, denna gång hos Stinas tillvaro och temat är loppis. Jag fick tillfälle att färdigställa den klocka som jag haft ett halvår utan att göra klar. Jag köpte grytlocket det i höstas på loppis och monterade snabbt bort handtaget. Sedan visade det sig att jag inte hade något urverk eller några visare kvar, vilket jag var säker på att jag hade liggande någonstans... och så blev hela alltihop ett UFO.

Nu passade det utmärkt att införskaffa de saknade delarna och montera klart klockan. Det är väldigt skönt att ha ett projekt mindre liggande hemma. Faktiskt har denna klocka funnits i tankarna ännu längre än så för jag har (förgäves) letat efter ett ljusblått Kockumslock som jag tänkte använda som urtavla. Men ni vet hur det är när man har en fantombild av det färdiga alstret... då hittar man aldrig det man söker. Jag har inte ens hittat udda Kockumslock i andra färger än ljusblått. Till slut hittade jag det här som ändå var lite roligare. Det blev mitt bidrag till Monthly Makers i februari. Som sagt, hos Stinas tillvaro finns nog vid det här laget många, många fler loppisfynd som fått sig en make-over.

9 kommentarer:

  1. Vilken kul idé! Jag har då aldrig tänkt tanken att göra en klocka av ett kastrullock, men det blev ju både fint och passar perfekt i ett kök! Jag ska börja hålla ögonen öppna för udda lock jag :)

    SvaraRadera
  2. Superfin! Kul att använda saker som en tycker är fint till något helt nytt!

    SvaraRadera
  3. Klock-rent! Kanon! Konstnärligt! Jag är mäkta imponerad och tänker osökt på samiska mönster. Känner oset av Norrbotten ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du gillade den! Jag blir lite full i skratt av din koppling till Norrbotten. För mig som norrbottning osade det dock endast av Västkusten och hällristningarna i Tanumshede :)

      Radera
  4. Blir inspirerad till loppisbesök och att gå tillbaka i tiden. Håller med Karin, Klockrent! Och vem vill inte ha det klockrent i köket?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Rolig klocka! Och snygg också förstås!! För att inte tala om charmig!!! :) Också jag tänkte på hällristningar. Vikingaskepp på jordenruntresa?

    SvaraRadera
  6. Vilket kul projekt, gillar verkligen mönstret!!:)

    SvaraRadera
  7. This is a sweet project. I love the orange.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  8. Jag har spanat efter Kockumslock till dig men inte hittat några jag heller! Men nu är jag nästan lite glad för det, för din knallorangea klocka gör mig så glad. En riktigt uppiggande retrofärgklick och SÅ snygg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!