.

fredag 26 maj 2017

Loppad kartbok


Äntligen har jag hittat en kartbok som ser åtminstone liiite äldre ut på loppis. Jag har länge letat efter en och nu är det alltså dags att förverkliga alla de där idéerna jag haft. Hrmm.. vilka var de nu? Inte helt lätt att minnas. Jag tänkte mig nog att använda en riktigt gammal karta till decoupage på en byrå men det känns inte lika aktuellt mer. Jag har heller inte plats för en till byrå.


Först ut blir att vika kuber som jag hängde upp på en ljusslinga. Beskrivning på hur du viker finns här. Oftast brukar det gå väldigt bra för mig att vika origami de första stegen för att sedan ta helt stopp. Den här gången fick jag lämna beskrivningen mot slutet för jag fattade inte den och trixa fram en lösning själv och det funkade!!




6 kommentarer:

  1. Jag letade också länge efter en kartbok men den står fortfarande oanvänd av precis samma orsak, "vad var det nu jag hade tänkt göra..?"

    Hur blir ljusslingan i mörker? Lyser det igenom kartkuberna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så lätt att längta efter något och sedan inse att man glömde varför man ville ha det. Gäller ju mer än bara kartböcker. Den lyser men släpper inte igenom så mycket ljus som jag skulle velat. Men jag tycker ändå att det funkar.

      Radera
  2. I love these, the maps make for such interesting patterns.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  3. Jag har en loppad atlas, men tror den är för liten för att vika till en ljusslinga. Skulle annars gärna apa efter!! Himla fin!! Hur stor är din atlas cirka??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag mätte nu och det var kvadrater med varje sida på ca 23 cm jag använde. Jag gjorde bara tre, men kanske gör jag fler framöver. Det är ju väldigt många sidor i en altas upptäckte jag...

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!