.

lördag 20 maj 2017

Monthly makers: tyg



Då var det dags att presentera vad vi skapat i tyg i Monthly Makers. Jag kände ju en viss blockering i början eftersom skapande i tyg är något som jag inte är helt ovan vid. Men sedan kände jag att jag släpper alla krav på mig själv och satsar på återbruk. Jag har en massa broderade dukar som bara ligger. Tack för alla tips jag fick via tidigare blogginlägg om vad jag kan göra med dem! Det var guld värt och fick liksom kreativiteten att lossna. Nu ser jag helt plötsligt MASSOR av användningsområden.


Jag satte genast saxen i några av dukarna och de är nu återvunna till grattiskort. Jag tycker att grattiskort är perfekta att göra av allt möjligt. Då kan man skapa järnet, men man slipper lagra allt hemma hos sig och förhoppningsvis glädjer man någon lite extra med ett handgjort kort. Till att börja med blev det fyra kort. Jag klippte ut den del av duken jag ville ha, vek kort och sydde sedan upp tyget på pappren. Hos Reaktionista kan du se alla bidrag.







15 kommentarer:

  1. Smart!Jättefina grattiskort. Vilken bra idé. Kraam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag blev själv nöjd med idén.

      Radera
  2. De här blev ju superfina!! Så bra att dukarna kommer till användning tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns superskönt att få nytta av dem!

      Radera
  3. Vilken härlig idé! Modigt att våga klippa, och säkert väldigt uppskattat för den som får gratulationerna så fint förpackat! Smart och fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så modigt faktiskt - bara skönt. Men så har jag aldrig varit mycket för att spara och lägga på hög heller, vilket är orsaken till att dukarna liksom gnagt i mig. Kul att du gillade dem!

      Radera
  4. Kul idé! Tror verkligen du gör någon glad med dessa kort!

    SvaraRadera
  5. Vilket spännande sätt att använda dukar! Jättevackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - spännande och superenkelt! Precis my cup of tea ;)

      Radera
  6. Hej Borgmästaren! Personligt, genomtänkt, värmande för adressaten; som att få en fysisk kram på plats! Återbrukstanken är genial! Fyndigt! Mer sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håller med om att det alltid är lite extra kul när man får återbruka. Känns gott inombords.

      Radera
  7. Alltid kul med hemmagjorda kort! Vilket smart sätt att få användning för broderierna!:)

    SvaraRadera
  8. Jösses vad tjusigt och gulligt!!!!

    SvaraRadera
  9. men vilken bra idé!! detta ska jag spara i min inspirationsbank!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!