.

fredag 15 juni 2012

Antingen eller..


Öl eller vin? undrar Pia. Jag har fått en frågeutmaning av Pia på Hem ljuva hem. Här är mina svar.

1. Öl eller vin?
Vin

2. Kaffe eller the?
Kaffe anytime.

3. Rock eller blues?
Hmmm....inget faktiskt. Lyssnar inte mycket på musik och de gånger jag gör det är det nog mest opera.

4. Kött eller fisk?
Svårt val. Båda goda. Kanske kött på vintern och fisk på sommaren? Om jag måste välja blir det nog ändå kött. Oxfilé är svårslaget. ¨

5. Långbyxor eller kjol?
Långbyxor blir det nog mest. Önskar det var mer kjol, men blir liksom inte av.

6. Medelhavet eller Stilla havet?
Stilla havet. Lite varmare. Lite bättre.

7. Nytt eller begagnat?
Smal sak. Begagnat!

8. Husvagn eller tält?
Svårt val igen. Denna gång för att inget faller mig i smaken. Jag är svag för lite lyxigare boningar. Men om man nu nödvändigtvis måste in i det ena eller andra får det bli husvagn för att den är lite större än tältet.

9. Cykla eller simma?
Svettas och få träningsvärk eller lojt flyta i böljan blå? Simma, så klart.

10. Sushi eller hamburgare?
OK, vet att jag sa kött tidigare, men nu blir det ändå fisk.

11.Deckare eller kärleksroman?
Deckare.

Mina elva frågor skickar jag ut till alla som vill komma i riktig semesterstämning.

1. Bästa sommarkänslan under fötterna - sand eller gräs?
2. Bästa sommarsynen - bladverk mot blå himmel eller närstudie av nyckelpiga på grässtrå?
3. Bästa sommarljudet - lövsus i skog eller vågskvalp mot strand?
4. Jordgubbar med grädde eller med glass?
5. Favoritsommarpratare i P1?
6. Den ideala sommar-temperaturen?
7. Bästa sommarboken?
8. Värsta sommarsmärtan - brännmanet, geting eller solsveda?
9. Mitt viktigaste sommar"måste"?
10. Bästa sommarkvällen - solnedgång i stillhet eller sorl under uteserveringens parasoll?
11. Hemma eller borta?

3 kommentarer:

  1. Bra svarat minsann!
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa dina svar.. Väldigt fina frågor du ställer vidare.. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer i din kommentar avseende p.8. Det är tur att vi är olika men jag kan inte förstå vitsen med att under primitiva förhållanden laga mat (och utföra annat nödvändigt)under primitiva förhållanden då livet är enklare hemma i sin egen boning.
    /Kristina
    PS. Om jag vinner på Lotto så ska jag bo en natt på Ritz i London, sådetså.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!