.

fredag 29 november 2013

Ny kalender och förra årets adventskalender


Lagom till det nya året tar slut har jag gjort en ny kalenderlist. Själva kalendern brukar jag skriva ut från någon gratissite på nätet men den behöver liksom en inramning. Jag har också varit sugen på att använda tangenter till något. Dessa har jag sprättat loss från elektronikcontainern på återvinningen. Äldsta dottern skämdes rejält. Hon börjar bli i den åldern.



Tidigare hade jag en hel platta men den var gjord av masonit som var så tunn att spikarna efter ett tag föll ur. Så här såg den ut.


Det är med värme jag även drar mig till minnes förra årets adventskalender som jag gjorde till mig själv. Tyvärr ledde det till att det blev lite för mycket av det goda, så i år är dylika saker bannlysta. Ingen idé att liksom svulla före julen. Det blir tillräckligt ändå under julen. Men den var underbar så länge den varade och ett synnerligen gott minne.




Förra årets adventskalender finns här

Kalender som är för tunn finns här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!