.

måndag 11 november 2013

Presentförpackning / Present in a tin


Jag tror det var hos Kinoko  jag såg detta återanvändningstips av konservburkar som presentförpackningar.


Man tager en konservburk, öppnar botten och äter upp innehållet. Den här gången var det oliver så det gick bra att klämma ett par burkar så där rakt upp och ner (hoppas ni inte tror att jag verkligen gjorde det).


Man tvättar ur burken och fyller den med lämplig present. Därpå klipper man ut kartong som man limmar fast i botten. Klart!

Mest effektfullt blir det om man tar burkar som med självöppningsmekanism, dvs de som inte kräver burköppnare. För att ytterligare öka effekten kan man lägga i lite silkespapper i burken och gärna en personlig hälsning så att mottagaren får fundera lite på hur man fått in det i burken.




Grattis! Det gäller att hålla i minnet vad som är upp och vad som är ner. Silkespappret måste i innan presenten. På den runda burken hade jag lite besvär med just upp och ner. Limmade på fin rosa mini-bollfrans och upptäckte sedan till min irritation att jag satt den i nederkanten på burken. Detta är mitt bidrag till Craftschooling Sunday.


 Today I'd like to share recycling of tins into nice present wrapping. Take a tin, open the bottom, empty and wash the inside. Fill the tin with a nice present and why not add a personal greeting, cut out a piece of cardboard and seal the tin with it. This is my contribution to Craftschooling Sunday.

3 kommentarer:

  1. Vad smart! Jättefina presentburkar och vad snygg header du gjort. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken kul ide!! O snygga papper hade du valt :)

    SvaraRadera
  3. Glömde säga tack för de fina kommentarerna :)
    Bänken/byrån är jag väldigt nöjd med! Skicka runt på min blogg lite så hittar du nog inlägget där du kan se hela bänken o byrån

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!