.

söndag 29 december 2013

Broderad klocka


Nu är det inte länge kvar av det nya året. Jag har gjort en klocka igen och den känns passande inför ett nytt år. Man borde ju leva lite mer i nuet och det kanske får bli en tanke inför 2014, då jag inte är allt för förtjust i nyårslöften.


Urtavlan är en cornflakesförpackning som jag spraylimmat tyget på. Innan jag limmade upp tyget broderade jag "NU" och skrev övrig text med permanent penna. Jag strök även tyget, något som visade sig ödesdigert då det av oförklarlig anledning blev en bränd rand över tyget mellan de två sista textraderna. Väldigt irriterande. Jag vet inte om strykjärnet var för varmt eller vad det berodde på. Ett tag kände jag för att slänga bort allt men eftersom jag har en förkärlek för att göra klockor kan jag ju ha den här ett tag tills det kommer en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!