.

tisdag 10 mars 2015

Broderade kort /Embroidered cards



Nu har jag ägnat mig åt att pimpa gamla IKEA-kort som jag hittade i min kortlåda. Det kanske inte syns så jättetydligt men det är bladen som fått sig en make-over. Och jag ser nu att bakgrunden som korten är fotade på ser ut att ha olika färger fast det är samma bakgrund, fotade vid samma tillfälle. Lustigt.




På baksidan, eller framsidan, eller hur man nu vill ha det har jag med maskin sytt fast en bit tyg som jag stämplat "grattis" på. Denna sida är ett styvare vitt blad som jag sedan limmat fast på IKEA-kortet för att dölja stygnen. Så slapp man fästa trådarna också, bara att limma fast ändarna. Detta är mitt bidrag till Creative Jewish Moms Craftschooling Sunday.


In order to spice up some old IKEA cards I had lying around I decided to embroider leafs on them. The backside turned out rather ugly so I decorated a piece of paper and glued it onto the backside. I ended up with birthday cards. Have a look at more crafts on Craftschooling Sunday.



3 kommentarer:

  1. Kul sätt att göra något extra av massproducerade kort!
    Och snyggt att du sydde på maskin på baksidan!

    SvaraRadera
  2. Vad fina! Har också de där bilderna hehe :)

    SvaraRadera
  3. Love this idea and the cards you used! Thanks for sharing on craft schooling Sunday, great to see you!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!