.

torsdag 5 mars 2015

Tårtbit som grattiskort / Fake cake




Hittade ett superfint pyssel på  Pinterest som jag efter lite grunnande gjorde själv. Grunnandet bestod av att silikonlim (fyllningen) inte är så billigt men efter lite rotande i källaren hittade jag två tuber med silikon som var halvtorkade och som säkert skulle torkat ihop helt innan vi fick användning för dem. Själva kakan är tvättsvamp som målats. Mitt silikon var grått och genomskinligt.
Jag blandade båda med färg för att få en finare nyans. Det blandade inte sig helt ultimat men jag tycker det funkade även med lite starkare färgpartier i det rosa.



Vad ska man då ha dem till? Jo, som grattiskort. Men ska man posta dem som i originalet ska man nog göra dem lite smalare än jag gjorde för jag har svårt att se dessa nedklämda i en brevlåda. Det borde jag tänkt på innan förstås.



På den nedersta syns det att min färg var på upphällningen och det gråa tar överhanden lite. Men jag tänker mig att det är typ ljus moccaglasyr så känns det bättre. Detta är mitt bidrag till Craftschooling Sunday.

This week I have made fake cakes out of a sponge and silicone caulk. The idea was to make birthday cards that could be mailed, as in the original, as seen here. But my cakes turned out too fat to fit into a mailbox. I have to set with birthdays nearby for these. Have a look at more craft at Craftschooling Sunday.

3 kommentarer:

  1. Rolig idé men själv skulle jag nog mest bli frustrerad av en sådan hälsning, vill ju äta upp dem ju :-)

    SvaraRadera
  2. Fantastic, and wonderful to see you on craft schooling Sunday!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!