.

torsdag 30 april 2015

Röda ramar



Fler loppisfynd som jag just färdigställt. Det är ju ingen nyhet att ha ramar utan bilder, direkt. Snarare är det kanske på väg ut, men då får jag väl vara lite sen, då. Jag har på olika ställen hittat ramar med fin struktur och tänkte måla dem chockrosa, men jag hade så lite kvar av den färgen att jag tänkte jag skulle grunda med rött istället. Det visade sig vara rätt arbetsamt att pilla in färg i alla små utskurna mönster så det blev två lager rött istället. Kanske nära andan faller på att de blir rosa.


Jag har satt upp bilder i dessa med häftmassa med katastrofalt resultat. Efter en dag hängde korten i en uttänjd häftmassa och efter två dagar låg de på golvet. Vad är det med häftmassan nu för tiden? Det är ju knapp värt sitt namn - det häftar ju inte fast något. Ett vykort är för tungt för nyinköpt häftmassa. Vad ska man då ha den till kan man fråga sig?

2 kommentarer:

  1. Oj, det var ingen bra häftmassa du har :o Vad synd att den inte fäster :/

    SvaraRadera
  2. Vad snygga ramarna blev! Pigg röd färg.
    Men häftmassan var inget vidare bra. Är nog inte värd namnet...
    Önskar dig en skön helg! Eva

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!