.

måndag 7 november 2016

Nya pallöverdrag


I våras virkade jag pallöverdrag till pallen Frosta från Ikea. Tyvärr snålade jag lite med garnet och köpte minimalt med färger och resultatet blev att jag inte riktigt blev nöjd med färgkombinationen. Det kändes inte rätt att köpa nytt garn för att färgerna blev fel, men nu kom jag på att det kan vara bra med yllegarn så att man blir varm om rumpan när man sitter på pallarna. Nu hade jag alltså två anledningar att göra nya överdrag - både funktion och färg - och skred genast till verket.


Den här gången blev jag nöjd med resultaten och har fotat överdragen innan jag trätt in resår i yttersta kanten. De här är så himla roliga och enkla att göra så jag hade kunnat göra massor.

Lustigt hur novemberljuset påverkar fotografierna. Båda är fotade i min soffa men soffan ser helt annorlunda ut i färgen även om de är fotade vid samma tillfälle.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Påminner mig om när jag lärde mig virka hos mormor. Jag gjorde kuddfodral.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. För något år sedan virkade jag stolsdynor som en stor mormorsruta i melerat garn men jag måste säga att dessa blev mkt snyggare!!!:)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!