.

torsdag 16 februari 2017

Gör dina egna ullbollar



När jag gjorde mina ullbollsringar använde jag köpte ullbollar men det går faktiskt att göra väldigt enkelt själv också. 


Man tar lite ullgarn. Jag tog ändar som blivit över när jag virkade mina pallöverdrag


Sedan formar man bollar av dem och knyter in i en bit nylonstrumpa och slänger med i tvättmaskinen när man tvättar nästa gång. Jag körde en maskin på 60 grader, men det går säkert lika bra med 40. Tror det viktiga är själva rörelserna maskinen gör. 

Mina ullbollar blev som bilden överst i inlägget. Alla fick en skåra i sig. Jag fixade det genom att linda ett lager ull kring dem och på nytt knyta in dem i nylonstrumpa och köra ett varv till i tvättmaskinen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!