.

onsdag 5 april 2017

Påskägg med tyg och silkespapper



Del två i min ägg-serie innefattar ägg som jag gjort med tapetklister. Äggen är av frigolit och kommer från CC hobby. Här har vi virat silkespapper runt och sedan strösslat över glitter. Väldigt enkelt och jag blev nöjd med resultatet, även om vissa här hemma ojade sig över att det var glitter överallt efteråt, trots att jag gått två varv med dammsugaren.



Vi provade även att använda tygrester, men jag tyckte inte att dessa blev lika fina. Dessutom blev tyget lite tjockt på sina ställen. Men visst, det funkade, och kanske behöver man bättre matchade tyg för att bli riktigt  nöjd över resultatet. 


Äggen såg ut som jag förställer mig dinosaurieägg och den Halloweenkrans jag gjorde tidigare fick nu agera fågelbo för mina dinoägg. Det funkade rätt bra när jag tog bilderna men jag har svårt att se var jag skulle ha plats med detta hemma. Kanske skulle man plantera ut det i trädgården, lite halvt undangömt, och vänta på att kvarterets barn upptäcker dem?

Inlägget görs i samarbete med CC Hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!