.

tisdag 20 juni 2017

Monthly makers: återbruk



Återbruk var temat för månadens Monthly Makers tema, presenterat av Bea. Kan man säga annat än att det är ett fantastiskt tema! Hur mycket som helst finns det att göra här, vilket jag gissar kommer att märkas bland alla bidrag. För min del blev det trådrullar som fick ett nytt liv i form av ett armband.


Jag har köpt en hel påse med små trådrullar i olika färger på loppis, men det var inte så ekonomiskt som jag trodde. Jag hade tänkt att jag var försedd livet ut med tråd, men där hade jag fel för varje rulle innehöll mycket lite tråd. Det gick med andra ord rätt snabbt att använda upp en rulle, vilket resulterade i att jag fort stod med flera tomma trådrullar. Det kändes synd att slänga dem så jag klurade lite och gjorde ett armband istället.


Tillvägagångssättet är synnerligen enkelt och självklart men jag klippte i alla fall till tyg med olika mönster och limmade upp tygbitarna på trådrullarna med textil-lim. Sedan trädde jag upp dem på gummiband och så var armbandet klart.

Fler bidrag finns hos Bea Hallberg.

4 kommentarer:

  1. Kul med något fint och innovativt! Härliga tygval! Förmodar att du har ett urval att välja från, som heter duga :D

    SvaraRadera
  2. Vilket rart armband för en som gillar textilarbete! Jag har själv funderat på det där med att göra halsband av en trådrulle i trä. När jag ser detta väcks idén till liv igen så nu blir det nog baske mig av! Bra återbrukat :)

    SvaraRadera
  3. Nej vad fyndigt! Jag förstod inte alls att det var trådrullar du använt när jag först såg bilden - men det är så kul när saker som lämnar över kommer till nytta :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!