.

lördag 10 juni 2017

Ring av sten



Jag är så nöjd med min nya ring som jag knåpat ihop av en sten som jag limmat upp på en ringbotten, eller vad de kallas. Jordens snabbaste sak att göra - en droppe superlim så är det klart. Jag hittade stenar billigt i en butik när jag var och köpte presenter till barn och jag tyckte den var så fin men såg igen omedelbar användning för den och köpte ingen. När jag kom hem kom jag på att man kunde göra en ring av den och nästa gång jag hade vägarna förbi köpte jag en sten. Det svåra var att hitta en som var nog liten att ha som ring och att välja en av alla de olika färger som fanns.


2 kommentarer:

  1. Vilken vacker sten! Tycker ofta det är så, man ser saker man vill ha men vet inte vad man ska göra med dem. Kul att du kom på det. Skulle vara roligt att se hur den ser ut på.

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt när man hittar användningsområden som man inte tänkte på tidigare. Jag får väl ta en bild av handen med ringen på. Den är i största laget, men det funkar.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!