.

tisdag 26 mars 2013

Nåldyna


Min nåldyna var helt sönderstucken så jag surfade lite på hemgjorda nåldynor och hittade en variant som man gör på ett burklock. Enklare än jag trodde. Man gör en boll av vadd, lägger ett tyg ovanpå och limpistolar fast det. Sedan täcker man kanten med en bård av något slag.

I burken kan man sedan förvara lite sysaker om man vill det. Jag har trådrullar och barnens lösnaglar här. Det är ju en av tjusningarna med barn. Man vet inte alltid hur saker hamnar där de hamnat. Helt plötsligt är de bara där. Detta får bli mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.


4 kommentarer:

  1. Men vad fiffigt!
    Har funderat på att göra mig en nåldyna av någon liknande sort!
    Jag har bara en så fin som min dotter gjort i skolan, men den är inte så praktisk som din...
    Varma hälsningar
    Karin-Ida

    SvaraRadera
  2. Fin!
    Och praktisk!
    Ja, på nåt sätt ska man ju hålla ordning på lösnaglarna med...!! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och fiffig nåldyna !

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!