.

torsdag 7 mars 2013

Naturen i inredningen


Naturen är verkligen en aldrig sinande ström att ösa ur när det gäller inredning. Det senaste på den fronten är att jag har sprayat ett par renhorn vita. Jag har hängt hornen ovanför en dörrpost men det är inte som den ultimata placeringen. De hamnar liksom i skymundan, lite för högt upp. Kanske får de flytta in ovanför TV:n. Där missar man dem garanterat inte.


Hur gjorde jag då hornen? Det känns frestande att göra en lustig beskrivning som "Man tar ett renhorn, täcker underlaget noga med tidningar, skakar sprayburken och sprayar." Kärnfrågan är givetvis var man får tag i hornen. Jag hittade mina på Blocket och träplattan på Panduro.


Andra sätt att få in naturen är att använda snäckor, rönnbär, kottar, rönnbär. Möjligheterna är verkligen oändliga. Det enklaste är att bara plocka in stenar, snäckor och kottar, men jag som gillar att jobba med fingrarna tycker om att göra något av det. Snäckor på en tråd, stenar i en ram, kottar poå en boll och rönnbär på ståltråd. Nu tycker jag du ska titta in på Fabriken för andra naturtolkningar.




3 kommentarer:

  1. Fint och inspirerande, älskar de vita hornen mot den gula väggen, så snyggt!

    Ha en bra dag =)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Sprejfärg - det är grejer det!

    SvaraRadera
  3. Ja, så häftiga de vita hornen var. Så kul ide.
    Roligt att du kikade in till mej...
    Kram ulla

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!