.

torsdag 22 januari 2015

Prinsesskudde


En favorit som hängt med länge är ett kuddöverdrag som jag gjort genom att brodera olika saker och applicera velourhjärtan på. Den var tänkt som "testpalett" men blev permanterad och har nu haft en plats i ett soffhörn i åratal. En del saker blir sådana. De liksom biter sig fast även om det inte var tänkt så från början. Sedan har vi motsatsen också. Saker man tänkt att man skulle ha länge men som inte varat länge alls.

Ser förresten att rosenknopparna finns på denna kudde. Jag har även gjort en bordsduk på linne med detta mönster med tillhörande linneservetter. Tyvärr upptäckte jag på nyårsafton att endast tre av åtta servetter återstod. Någon måste vid någon middag ha trott slängt dem. Kan inte komma på hur de försvunnit annars. En sak är säker - det är då inte jag som slängt dem. Men å andra sidan. Nu får jag ett nytt projekt att jobba med så det är inte helt fel.

1 kommentar:

  1. Bra ide att göra en kudde av en testpalett! Fin!
    Tråkigt med servetterna. Konstigt när saker bara försvinner så där.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!