.

torsdag 8 januari 2015

Tändsticksaskar i ny form


Det är inte bara Alvedonflaskor som har styrkande åtgång här. Efter jul och höstmörkret har vi använt upp ett antal tändsticksaskar. Lusigt nog känns det ljusare redan på andra sidan nyår även om det ju är lika mörkt som förra veckan. På Pinterest hittade jag här roliga pysslet. Tyvärr fungerar inte länken till sidan där de först publicerades, på Mailyillustration. Det var ett enkelt sätt att göra om tändsticksaskar till något roligare. Det här både är och inte är ett pyssel i min stil. Det är det eftersom man använder saker man annars hade slängt. Återbruk alltså. Men samtidigt brukar jag försöka hitta någon funktion för mina alster, Här finns det ingen. Utom att de kan vara söta att ha på kökshyllan ett tag. Å andra sidan var kostnaden för dessa så gott som ingen så man kan få unna sig att onyttighets-pyssla lite.



6 kommentarer:

  1. Vilken bra ide!! Tack för att du delar med dej!

    SvaraRadera
  2. Jättesöta :) De gör en glad, och det är ju också en funktion!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker som dig när det gäller funktion så jag började direkt klura. Borde ju gå att göra en avdelning i den som man kan ha tändstickor i. Förutsatt att benen bara sitter fast antingen i asken eller i överdelen. Vore jättekul att göra sådana askar att ge bort till hemmapysslade ljus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Benen sitter bara fast i botten. Det går att lägga i tändstickor i alla fall. Bra idé! Risken är att benen lossnar om man öppnar och stänger asken ofta.

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!