.

lördag 10 oktober 2015

Ljusstake av träkulor



Herregud, nu har jag nästan begått våld på mig själv. Jag har i princip köpt ett pysselkit! Jag tycker om att själv hitta på hur man kan använda material för då får man fundera, ibland i veckor, på hur man ska göra. Men den här gången övermannade begäret mig och jag köpte ett kit som det tog två minuter att sätta ihop - förborrade träpärlor, snöre och ljuskoppar. Visserligen blev jag mycket nöjd med resultatet men själva pysselprocessen var i princip obefintlig. Inte kan man kalla det pyssel om man bygger ihop en byggsats? Men bland får man väl falla till föga? Eller?




5 kommentarer:

  1. Ibland vill man ju bara se snabba resultat! Men jag tycker annars att det ser ut som om man kan piffa upp den där ljusstaken en hel del om man vill pyssla mera, ex. längre lädersnöre och fler pärlor/kulor/annat eller genom att måla på olika sätt. Med fyra ljushållare blir det en snygg adventsstake ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju faktiskt ett toppenförslag. Tyvärr skyndade jag mig att ge bort den så att jag skulle slippa se på den och påminnas om att jag tagit till en quick-fix :)

      Radera
  2. Tack för din kommentar och omtanken! Jag har legat lite lågt ett par veckor av olika skäl, bl a för att jag väntat på hjälp att fota några färdiga alster. Nu har jag fått det idag, så kanske kommer det ett inlägg redan imorgon. :)
    Det där kittet har jag också köpt, fast jag har inte kommit mig för att sätta ihop det ännu. Man får absolut tillåta sig lite genvägar ibland, tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste man väl få unna sig ibland. Håller med om det.

      Radera
  3. Det är väl klart att det får kallas för pyssel även om man köper ett färdigt kit! Jag kallar mitt smör för mat även om jag inte kärnat det själv! ;-) För man får göra precis hur mycket eller hur lite man vill när det kommer till att skapa, tycker jag. Huvudsaken är att det är ROLIGT! Det finns inte någon pysselpolis som kommer och slår en på fingrarna för att man inte gjort allt från grunden och du har ju dessutom gjort klart mer än om du köpt ljusstaken färdigmonterad. Och jag förstår att du köpte det där kittet, för gud vad snygg ljusstaken blev! (Alltså, du hade säkert fått den lika fin om du gjort allt, men varför måste man alltid göra på det jobbigaste sättet?)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!