.

lördag 16 april 2016

Pappersbroderi stjärnor och akvarellbokstav


Jag har provat att brodera på papper än en gång. Förra gången blev det broderi över vykort. Överst en stjärnhimmel som egentligen skulle bli havstulpaner. Men jag upptäckte att om man gör femuddiga stjärnor så ser de bara ut som stjärnor, inget annat. Här hittar du bilden jag försökte efterlikna. Förutom stjärnorna har jag gjort knutar och även stuckit hål i pappret från baksidan. Faktiskt har jag också lärt mig ett par nya stygn. Förutom knutarna är det whipped spider web för stjärnorna och jag fick surfa en hel del innan jag hittade en instruktion. Här hittar du den om du vill göra likadana. De var superenkla.




Jag tycker det är väldigt praktiskt att göra grattiskort. Enkelt, snabbt och så har man praktisk nytta av det man gör. Här har jag hittat inspirationen till akvarellbokstäverna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!