.

onsdag 6 april 2016

Spraymålade plåtburkar


Jag har läst på bloggar att Montana sprayfärg skulle vara så himla bra och har nu provat den. Den funkade bra. Men jag tycker inte att den skiljde sig från andra sprayfärger jag provat. I och för sig har jag rätt begränsad erfarenhet av sprayfärger. Det blev i alla fall ett roligt projekt.


Jag köpte plåtburkar på loppis för 5 kr styck och sprayade dem rosa och målade sedan lite prickar på dem. Innan jag sprayade funderade jag på om jag skulle märka de lock som hörde ihop med respektive burk på något sätt, men kom till slutsatsen att det var onödigt eftersom alla burkar hade olika färger. Den smarte inser genast bristen i detta resonemang. Jag kände mig lite snopen efter sprayningen då det även gick upp för mig att alla nu hade SAMMA färg.


Det löste sig rätt snabbt eftersom alla var lite olika i storlek så det var inte så svårt att para ihop rätt lock med rätt burk. Jag kommer att ha burkarna som presentaskar istället för paketinslagning.



5 kommentarer:

  1. :) Att tänka i flera steg är inte alltid så lätt! Typiskt då att det är på just de enklaste delarna man snubblar, men vid närmare eftertanke är det kanske inte är så konstigt ändå. Fokus ligger väl förstås på att lösa de krångligare stegen. Finprima presentburkar!

    SvaraRadera
  2. Åå, då får en ju två presenter när en får present av dig! Innehållet och en jättesnygg burk. Najs idé =)

    SvaraRadera
  3. Så söta! Sprayar du utomhus? jag skulle vara rädd att jag råkade rikta munstycket fel så färgen hamnade på någon annan pryl.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag sprayade utomhus, precis utanför den öppna garageporten. Jag hade en kartong under men tyvärr såg jag inte att det var ett hål i den så det blev en rosa cirkelformad prick på garagegolvet.

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar idé att använda burkarna som annorlunda presentaskar! Superfina och jag är imponerad över hur jämnt du fått dit prickarna också. =)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!