.

lördag 10 augusti 2013

Dinosauriekrokar


Jag har länge velat prova att göra dinosauriekrokar efter att ha sett det på olika bloggar. Dinos har jag samlat på mig på loppisar här och var och nu kom jag äntligen till skott. 


Jag har sett lite olika varianter på hur man fäster dinosaurierna i plankan. Jag fyllde dem med fogmassa och tryckte in en plugg innan det torkat.


 Sedan var det bara att borra fast i baksidan av plankan. Fast vid det här laget borde jag ha lärt mig att det inte finns något som heter "bara" som i "det är bara att". Det tillstöter nästan alltid något oförutsett problem. Den här gången vred sig en del dinosaurier och ville inte ligga plant mot plankan. Med lite våld löste det hela sig. Mest krånglig var T-rex. Båda delarna av honom. Jag har alltid misstänkt att han var en sådan som ställde till problem, det störande momentet i samlingen och det stämde. Nåja, jag fick bukt med honom till slut och brädan fann genast gillande hos mottagaren. Jag har inte tänkt ha den som hängare som jag sett på en del ställen utan mer som dekoration.





5 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! :) Inte dåligt att du lyckats samla på dig så många dinosaurier!

    Blir väldigt pysselsugen när jag läser din blogg, borde kanske lämna datorn för en stund hehe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du blir pysselsugen! Det är inte så många dinosaurier jag fått ihop - man får ju tänka på att varje dino blivit itusågad. Det blir ju två av varje då. ;-)

      Radera
  2. Riktigt bra ide är det. Har också sett de lite varstans. Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev!! Vilken tur att du kunde tämja besten som småmuckade!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!