.

onsdag 21 augusti 2013

Jag hade fel...


Sommarens bästa loppisfynd var inte Lars Anderssons fågel utan en skolplansch som dök upp på loppis alldeles nyss. "Daniel i lejonkulan". Superfint skick om man nu inte väljer att fokusera på den långa repan längst lejonets man. Jag föreställer mig en fascinerad skolungdom som inte kan låta bli att försöka fånga in lejonet.

Jag har aldrig sett en skolplansch på loppis innan och nu var det till på köpet en om religion! Jag som är lite svag för mytologi, sagor och sägner. Biologi med fiskar i genomskärning har dock aldrig varit något jag gillar. Lämnar liksom inget åt fantasin.

Men jag förstår att många av er är mer förtjusta i växtdelar och anatomi. Min syster t ex uttryckte ingen förvåning över att planschen var osåld. Hennes kommentar var "Den är ju väldigt religiös." Hon gjorde inte vågen tolkar jag det som.

2 kommentarer:

  1. Häftig! Den har jag aldrig sett innan. Jag tycker också att religion kan vara spännande även om jag inte är särskilt religiös. Pia

    SvaraRadera
  2. hej,
    vacker är den. Kommer ihåg som liten att jag fick glansbilder av Jesus i olika omgivningar när vi var på Pingstvännernas söndagsskola. Själv är vi inte pingstvänner men hade ingenting emot att gå i deras söndagsskola. Mycket tack vare glansbilderna. Fina är det, vackra.
    Linnéa

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!