.

söndag 9 februari 2014

Bloggutmaning "I mina händer"- fjärde söndagen


Idag blev det minipyssel igen. Jag är normalt sett inte så mycket för småpill och precisionsarbeten men nu har jag nog snöat in på det lite grann. Gröp ur en gammal glödlampa och fyll den med nytt innehåll. Det här är faktiskt tredje glödlampan jag försöker mig på. Svårigheten har legat i att få ut innandömet. Första gången var mynningen för liten. Fast nej, det kan den ju inte har varit. Innehållet måste ju gått in i den vid tillverkningen. Eller? 




Dags för er att visa vad som hänt i era händer. Ser fram emot det mycket!Länken är öppen hela söndagen. Hoppas ni är redo - nu kör vi!




6 kommentarer:

  1. Det där har jag tänkt pröva men inte riktigt förstått hur jag ska börja...nåt tips?

    SvaraRadera
  2. Det där har jag tänkt pröva men inte riktigt förstått hur jag ska börja...nåt tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klipp av överdelen med kniv eller tång. Banka ner innandömet och häll ut det. Egentligen inte supersvårt men lite trixigt. Sedan är det fritt fram, men som sagt det tog ett par lampor för mig.

      Radera
  3. Fint småpyssel, som får mina tankar att vandra till flaskskepp, som fascinerar mig ;)

    /Maria

    SvaraRadera
  4. Fint! Vilken idé. Roligt blickfång. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. åh, har du lyckats greja glödlampa - vad fint! jag testade innan jul på en glödlampa, men fick inte alls "upp" den utan att den gick sönder hela lampan. Klippa över en tång är liksom grejen tydligen, borde kanske ta och pröva på nytt.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!