.

tisdag 4 februari 2014

Neccessär i vaxduk


Jag har haft lite dragkedjeskräck vilket lett till att jag sällan sytt saker som kräver dragkedja. Efter att ha letat länge efter en enkel, vattentät och tvättbar neccesär utan att hitta det jag ville ha insåg jag att jag måste överkomma skräcken och göra en egen. Av bara farten sydde jag fyra stycken men ett par hann avvika till andra mottagare innan jag fotade dem. Det gick riktigt bra. Det här är nummer ett och två som blev OK, men den fjärde blev helt som jag ville ha den. Så var den fobin nedpackad!

Detta får bli mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.

8 kommentarer:

  1. Vad praktiskt. Jag har också blixtlåsfobi.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. snygga! Jag har aldrig prövat att sy i vaxdukar. Tack för din kommentar hos mig som jag av misstag råkade radera...... Om du har lust att göra om kommentaren lovar jag att trycka på rätt knapp denna gången. Ibland styr fingrarna för fort innan hjärnan hinner tänka klart :( jag får en hel del skräppost så det raderas en del!!!

    SvaraRadera
  3. läckert och praktiskt med vaxduk

    SvaraRadera
  4. Som så ofta med fobier så är det bästa att utsätta sig för dem! Superfina!

    SvaraRadera
  5. Vilka glada och fina necessärer! :-)

    SvaraRadera
  6. Har också en sådan förbi som jag nästan är över:-) De öppnas nya världar med dragkedjor!

    SvaraRadera
  7. Superfina! Och så praktiskt att göra dem av vaxduk:-)

    SvaraRadera
  8. Snygga! Tyvärr gjorde mina necessär-försök inte min dragkedjerädsla bättre ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!