.

onsdag 21 september 2016

Monthly makers: ord och bokstäver


Monthly Makers tema har denna månad presenterats av Stinas tillvaro och temat är Bokstäver och ord. Eftersom jag upptäckt hur kul det är att frihandsbrodera på maskin blir mina bidrag grattiskort sydda på maskin. 


Temat passade väldigt bra eftersom jag hade tre födelsedagar i september som jag ändå tänkte göra kort till men jag hade inte riktigt kläm på vilken typ av kort jag skulle göra. När jag funderade på bokstäver och ord kom jag till slut fram till detta. Jag har broderat orden på tyg och sedan sytt fast tygen på papperskort. Surfa nu vidare till Stinas tillvaro och se på fler bidrag.






9 kommentarer:

  1. Så stilig! Veldig tøft å kunne lage noko som ein kan gi vekk, og dette blei kjempefint! :D

    SvaraRadera
  2. Nejjj vad kul! Jag är så sugen på att prova maskinbroderi, ojojoj vad det kryper i experimentlustan nu!

    SvaraRadera
  3. Maskinbroderi är ju så kul!! Och korten blev superfina!!!

    SvaraRadera
  4. Så fint!! Vilken precision!! Du verkar ju vara proffs på det här!! Jag har småfuskat lite inom maskinbroderi och alginat (sådant magiskt material som försvinner i vatten) sedan jag gick en kurs i somras (Vax, papper och roliga stygn).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt är det mycket lättare än man tror. Bara köra på. Det blir lite ojämnt men det är liksom hela vitsen, att det inte ska bli perfekt.

      Radera
  5. Men åh ja, vilket otroligt roligt sätt att göra kort på. Supertips ju!

    SvaraRadera
  6. Så läckert - det ser verkligen ut att vara toppenkul! Jag som är glad när jag lyckas med sicksack och raksöm ...

    SvaraRadera
  7. Wow vad coolt! Frihandsbroderi på maskin låter hiskeligt svårt, men jäklar vad snyggt resultatet blev!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!