.

lördag 5 januari 2013

Skördetid


I veckan har jag ägnat mig åt att skörda. Inte mycket är skördeklart mitt i vintern, utom champagnekorkar som är fullt mogna. Det var lite kul att gå och leta dem och jag och barnen utvecklade en taktik som värsta kriminalaren. "Var öppnar folk sina champagneflaskor?" Nedanför hus med många balkonger med fin utsikt? På fotbollsplaner i samband med raketuppskjutning? Det bästa var när vi hittade en tom champagneflaska. Det blev startskottet för en vild irrande jakt - vem hittar korken först?


Den samlade skörden ser ni här. Vad ska vi då ha alla korkar till, frågar man sig kanske? Pyssla! I första hand blir det fåglar, men eftersom skörden blev rätt riklig får jag nog surfa efter fler pysselobjekt. Pinterest brukar aldrig svika.

4 kommentarer:

  1. Vilken spännande skörd :) Och Pinterest? Ja, de har nog faktiskt svaret på allt pyssel :)

    SvaraRadera
  2. Vilken skatt! Det går ju att göra sjukt söta små ugglor av sådana där korkar, vet inte om du sett boken Småslöjd, men den har sådana på omslaget iaf. Hittade du tillhörande ståltrådsmojäng så är ju de fina att göra stolar av också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var exakt sådana jag hade tänkt mig. Ugglor kanske det är. Tack för tipset! Ståltrådskorgen, ja. Den plockade jag inte upp, även om jag såg några. Det måste absolut bli nästa nyårsskörd.

      Radera
  3. Ha ha! Kul. Det ska bli spännande att se era pysslade fåglar :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!