.

tisdag 17 september 2013

Babytäcke med löv



Babytäcken är den perfekta presenten för en nyfödd. Kul att göra och lagom avgränsat projekt och (förhoppningsvis) roligt att få. Detta täcke fick mönster av löv för att jag ville prova motivet. De var OK att göra eftersom de var enkla, men jag är inte så nöjd med utseendet så jag tror inte att jag provar dem igen. Ett babytäcke är också lagom för att prova nya motiv. Gillar man inte det, som i detta fall, ska man ju ändå ge bort det. Detta är mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.

10 kommentarer:

  1. Jättefint! Du har så många talanger du :)

    SvaraRadera
  2. Ja, babytäcken är ju toppen att tillverka!
    Själv har jag mest virkat filtar, men symaskinen och overlocken är påväg fram nu, så vi får se vad det kan tänkas bli utav det :)

    SvaraRadera
  3. Vilket fint täcke, så gulligt.

    SvaraRadera
  4. Jättefint, jag gillar också att kvilta babytäcken, lagom stort projekt!

    SvaraRadera
  5. Tokigt fint hade gärna sett närbilder:-)

    SvaraRadera
  6. Tjusigt täcke! Härliga färger!! Gjort för hand eller på maskin??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maskin som vanligt. Gjorde mina två första för hand. Köpte sedan maskin.

      Radera
  7. Underbara färger :) tänk vilken lyckliig bebis ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!