.

torsdag 9 oktober 2014

Hörnskåp make over


Nu har det varit målning på gång igen men jag har inte hunnit med att visa det förrän nu. Jag har ett fint hörnskåp som min far har gjort och som jag inte riktigt velat måla om. Men så tänkte jag en gång till och jag tycker ju mer om färg än om trärent. Dessutom har jag ju haft skåpet trärent i många år. Jag valde länge och väl mellan olika färger - rosa, lila eller turkos stod valet mellan i slutändan. Och det blev turkos, högblank turkos.


Tadah! Lyckades ta en före-bild igen. Jag blir bättre och bättre på att komma ihåg det.


Allt eftersom jag målade kom jag på att jag kanske skulle tapetsera vissa delar. Jag hade spillbitar kvar från min favorittapet från Un Bisou de Mme Pitou. Hade jag tänkt på det innan hade det nog blivit lila eller rosa på skåpet, men jag är helnöjd med färgvalet även om inte just turkost fanns i tapeten. Den räckte precis. Jag fick skarva en centimeter inne i skåpet men det syns inte eftersom mönsterpassningen stämde. Tala om tur. Allra sist borrade jag ett par små hål för att dra in en ljusslinga. Det är samma ljusslinga som syns i höger ända av bilden överst. Den satt redan där och jag passade på att dra in den i skåpet och hängde upp den på små spikar. Jag är mycket nöjd med min make over och tycker själv att det blev ett helt annat skåp än innan.


2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev, jättefint med turkost! Och vad gulligt med den mönstrade tapeten bakom :)

    SvaraRadera
  2. jättefint!!! så ska jag laga mitt hörnskåp också!!!tack:D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!