.

måndag 13 oktober 2014

Tårtfat


Dags att delta i Lopplisas UFO-cyberjunta. Ett UFO är ju som ni vet, ett unfinished object, något som det finns gott om här. Det här är ett som har legat ett bra tag men som nu blev slutfört. Det var ett bra tag sedan som min dotter köpte ett glas och en tallrik på loppis, noga utvalt just för detta ändamål. Sedan lovade jag att spraya dem vita och limma ihop dem men det har tagit sin lilla tid. Mycket för att min erfarenhet av sprayfärg varit så dålig innan. Det verkar ju vara så lätt att spraymåla men för mig har det sprutat klumpar, blivit rinnigt och inte täckt bra nog. Den här gången gjorde jag exakt som det stod på burken och lade till en extra stor portion tålamod för min dotters skull, eftersom hon lagt ner sådan omsorg på att välja. Och äntligen lyckades jag med spraymålningen! Tallriken hade ett motiv på ovansidan som det inte syns ett spår av nu. Hon blev nöjd och  ni vet ju hur det är - lyckliga barn, lycklig mamma.


2 kommentarer:

  1. Oh la la! Så fint det blev! Du har en dotter med god smak! Hehe att följa instruktioner kan tydligen ha sina poäng ibland.. jag ser och lär.. :) Tack för att du deltar!

    SvaraRadera
  2. Sv: tack :) Ja, betong är lite knepigt, en hel del som har gått sönder kan jag ju säga, men jag tycker det är kul också och det går bättre och bättre :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!